torsdag 27 maj 2010

Danger, DANGER.

Samtidigt som det är helt underbart att man sitter och jobbar på ett kontor som ligger mitt i city med ett stenkast ifrån ALLT.

Så är det även en FARA.
Alltså inte i den benämningen att man kan bli överkörd av en bil i Stockholms-sommarens trafik utan snarare för att man har lite för nära till NK.

Jag har tidigare skrivit i bloggen att en av mina favorit aktiviteter på lunchen är att strosa runt på just NK och titta på alla människor och prylar, känna lukten av alla dofter från parfym avdelningen och kaffe avdelningen, se smyckena och vaserna glittra i kapp i stålkastarljuset (jag vet att jag börjar låta som en sämre version av Audrey i Breakfast at Tiffanys).
Men framför allt, HJÄRTAT av NK.

Deras fenomenala skoavdelning (speciellt sedan de gjorde om den till en lite mer lyxig lounge med både svenska designers som utländska) hör definitivt till favorit oasen.
Just här befann jag mig på lunchen provandes sandaler från Steve Madden (ÄNTLIGEN I SVERIGE!) trots att jag vet att jag kanske inte riktigt behöver sandaler och trots att jag vet att jag borde spara pengarna och leta efter sandaler på Malta istället.

Det är ju inte så att jag INTE vet det här redan utan det är snarare så att jag inte tänker de tankarna just i stunden jag prövar skorna.
Jag är heller inte dum i huvudet eller tappat bakom flötet eller någon slags slavisk fashionista med kreditkortsskulder lika långa som tomtens önskelista.

Jag kommer i allafall ut10 min senare med en shopping kasse i ena handen och en lite fattigare plånbok i den andra.



Shoes makes girls happy but their wallets cry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar