torsdag 9 april 2009

No place like home.

Hemma igen efter en hård dag, nej där ljög jag.
J och jag ligger som vanligt i soffan och tar det lugnt kan behöva det efter min festkväll igår.
Har nyss käkat ett jättegott mellanmål men frallor från ICA, där vi även inhandlade litre påskgodis utifall det skulle flyga förbi några småhäxore på väg till Blåkulla.
Dock så såg vi inte så många, men vem vet det kanske kommer.
Känns lite som om alla traditioner som man hade när man var liten, typ bus eller godis, påskkärringar m.m har dött ut lite inte bara för att man har blivit äldre utan för att samhället har ändrat på sig.
Nu för tiden växer alla barn upp så fort, helt plötsligt är de tonåringar och inte barn.
Men det är väl så det blir, nu håller jag på och går på som en gammal kärring om att det var bättre förr men kanske så var det de, i alla fall enligt mig.

Later Bitches......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar