torsdag 9 april 2009

Traditioner.


I min familj är det viktigt med traditioner.

Eller ja viktiga för min Papi så med andra ord viktiga för oss med då vi är en familj.

Vissa traditioner har man väl blivit för gammal för så som köra bus och godis grejen med mera men å andra sidan som jag skrev förrut så ska ju inte det förstöra för barnen nu.

Men det finns de traditioner som man aldrig blir för gammal för och en av dem är Papis påsk-sill-tårta.

Den är helt FAB och den görs av Papi varje påsk, denna påsk var inte ett undantag. utan på väg hem från J:s arbete ringde Papi för att bjuda hem oss på sill-tårta och äggletning (denna tradition utförs vanligt vis på påskafton men då vi ska till farmor så tog vi den tidigare i år).

Så vi samlades hemma hos Mami och Papi för att avnjuta en otroligt god sill-tårta som till och med J gillade, han avskyr vanlligtvis havets läckerheter men den här slank ner utan problem.

Efter det vart det ägg-letning, både jag, Slampy(lillebror) och J fick varsit påskägg.

Jag fick dock ett med godis och en Helena Rubenstien Mascara i, vilket jag vart väldigt glad över då min har nyss tagit slut, tur att man har så snälla föräldrar som vet vad deras dotter har ett desperat behov av.


Nu har J somnat brevid mig och snart är tvätten klar.

Eftersom J:s föräldrar har både torktumlare och torkskåp så har vi fraktat hit vårat MONSTERFUCKING-berg av tvätt så nu tvättas det för glatta livet här.


Nightie Night Bitches......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar