tisdag 6 april 2010

Gettin high on speed.

Jag har nu inte bara "sugit" in Norrland utan även susat in den.
Efter en snabb visit på den lokala ICA-affären så åkte vi hem till JO och C för att träffa J:s syssling A som då försökte slå rekord i snögubbe-byggning (om det nu finns ett rekord i det?!).

Så fort som vi rullar in på grusplanen framför husetså får vi se två massiva scootrar stå parkerade.
Så fort J har stannat bilen så tar det 2 sek innan han sitter på en av dem och tjatar om att få ta sig en tur, från 25 till 25 på tre röda.

Inom loppet av 5 minuter sitter jag på den största scooter bakom A (aldrig att jag åker med J med tanke på att han kör bil som en jämarns biltjuv) och susade fram genom norrlandsskogar och berg.

Som A och J sedan beskrev det så jollrade jag som ett litebarn vid varje snabbsvän och hastigt gupp men att köra själv?! Nej det vågade jag inte då (men i slutet av veckan hade jag kört åtminstone 10 meter innan jag fick nog) Nej inte än men när veckan är över ska jag ha tämt det diesel luktande odjuret själv.


Go Faster And Faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar