tisdag 6 april 2010

To the point of no return.

Jepp, nu är jag i Norrland med andra ord det jag skriver nu är skrivet från början i mina anteckningar på mobilen vilket sedan med lite tur skall överföras till bloggen.
Arlanda-Umeå gick snabbt och smärtfritt.
Man hinner knappt sätta sig ner innan man ska böka sig av planet igen.

Men har ni tänkte på hur mycket märkliga människorsom finns på Arlanda?
Jag har idag sett allt från trötta busschaffisar hängandes på O´Learys över en ljummen dyr öl,
barnfamiljer där ungarna springer åt alla håll, LV-Norrlänningar (Stureplan flyttar längre upp ilandet vid låglonjuktur?!) och till och med Maud Olofsson som satt på raden framför mig på planet med sina två biffiga men dock snygga livvakter.

På väg från Umeå mot Åkullsjön så tog J en detour för att överraska mig.
Överraskingen vart en rensafari för på vägen genom Säva så stod det en massa renar och slickade i sig salt från vägen.
J fick hindra mig från att hoppa ut från bilen och fånga fast en för att ta med hem, dock lovade han mig att jag skulle få min egna ren så fort vi skaffar ett hus som till låter det eftersom han misstänkte att en Norrländsk ren inte riktigt kommer trivas i en lägenhet på 55 kvadrat i Stockholm.
Så jag fick kort och gott nöja mig med bilder.

När vi kom fram till stugan lagade vi en god middag för att sedan springa ut i den meterhöga snön och rulla oss.
Jag vart fruktansvärt blöt och J slängde ner mig i snön samtidigt som han sa "Sug in Norrland älskling"!
Eftersom jag vart så jäkla blöt om baken så svarade jag lite ofint "Med röven då eller?"


Med andra ord lugnet is upon us, chill out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar